Søknadsprosess - hvordan søke stilling i Strand kommune?

Vil du søke på en ledig stilling hos oss, må du sende søknaden elektronisk. Strand kommune bruker et elektronisk søknadssystem som heter Visma EasyCruit.  Alle søknader skal sendes gjennom dette systemet.

Hvordan søke på stilling, kort fortalt

- Velg stillingen du vil søke på og trykk på "send søknad"

- Les og godta personvernvilkårene

- Last opp vedlegg, som CV

- Fyll ut informasjon om deg selv.

For en mer praktisk og effektiv utfylling av skjemaet, kan du gjerne bruke informasjon fra et CV-dokument eller fra en av dine profiler i sosiale media. Velg ønsket metode i søknadsprosessen, så vil systemet lese inn informasjonen og starte utfyllingen for deg. Du får mulighet til å kontrollere og endre informasjonen før du sender inn søknaden.

 

Må jeg opprette en bruker?

 

1) Jeg vil søke uten bruker

Du må ikke opprette bruker, men du kan dersom du ønsker det

Når du kommer til punktet for "innloggingsinformasjon" i søknadsprosessen kan du trykke på "oversikt og registrering" dersom du vil fortsette søknadsprosessen uten innlogging.

 

2) Jeg vil opprette bruker

Ved å registrere brukernavn og passord gjør du det mulig å bruke CV-en din til å søke på andre stillinger som blir utlyst (søknad og CV vil bli lagret i seks måneder)

Brukernavn og passord kan ikke være like/identiske

Kriterier til passord: minst 8 tegn langt, både små og store bokstaver, minst ett tall og ett spesialtegn.

Husk å sende søknad når du er ferdig

Hvis du trenger hjelp/informasjon, ta kontakt med personalkontoret.