-Det er viktig for oss at innbyggerne våre enkelt finner informasjonen de trenger, forstår den og kan bruke den, sier Liv Eggebø, informasjonsansvarlig i Strand kommune.
- Vi ønsker at flest mulig skal finne og bli ferdig med det de kom for når de er innom nettsidene våre. Kom de for å sende inn en søknad, skal søknaden enkelt bli sendt på dette besøket. Det betyr at innhold og oppsett må være enkelt, og kanskje med god veiledning. Der er vi ikke nødvendigvis i dag, og det er dette vi ønsker å avdekke med denne undersøkelsen, forklarer informasjonsansvarlig.
Stort prosjekt til høsten
Strand kommune skal til høsten i gang med et stort prosjekt sammen med Hjelmeland, Sauda og Suldal, som skal sikre at innhold på nettsidene er universelt utformet.
-Det er allerede utført tester, som viser at vi har innhold som ikke er tilgjengelige for alle. Dette må vi gjøre noe med. Før oppstart av dette prosjektet ønsker Strand kommune også å finne ut hvordan innbyggerne og andre opplever nettsidene våre i dag. Vi gjennomfører denne undersøkelsen fordi vi trenger å vite om nettsidene våre er tilpasset alle sine behov, sier Eggebø. Hun avslutter:
-Strand.kommune.no er der vi treffer flest folk. Det er derfor viktig at denne informasjonen er god.
Si din mening om nettsiden her